Madu Herba As Syifa Health

Madu Herba As Syifa Health

Produk Makanan Sunnah Terbaik dari As-Syifa Health

Produk Makanan Sunnah Terbaik dari As-Syifa Health

QASEH GOLD dan lain-lain Produk Terbaik dari Ana Edar Marketing

QASEH GOLD dan lain-lain Produk Terbaik dari Ana Edar Marketing

Bina Hubungan di FB


MEDIUM BINA HUBUNGAN DENGAN PROSPEK
Bila kita ber FB kita akan cari ramai kawankan ?Lepas prospek 'approved' sahaja permintaankita untuk berkawan terus kita 'promote'perniagaan kita.
Pada pendapat anda bagus tak buat begitu ?
Ada sebahagian orang yang saya kenal berpendapat tiada masalah terus menjual begitu namun pada hakikatnya ramai orang akan berasa tidak selesa jika diperlakukan begitu.
Bina Hubungan Dahulu Sebelum Menjual
FB adalah laman sosial jadi 'nature'atau semulajadinya sifat FB adalah bersosial.FB juga satu medium yang baik untuk menjualmahupun memasar.Jadi secara majoritinya pemasar-pemasar FB yang berpengalaman sepakat mengatakan untuk memasar di FB ianya bukan setakat melakukan promosi semata-mata malah harus terlebih dahulu membina hubungan dengan prospek.
Cara Mudah Untuk Bina Hubungan di FB
Rakan FB atau prospek kita di FB ini adalah MANUSIA dan manusia suka jika seseorang kongsikan sesuatu dengannya.
Apa yang nak dikongsikan ?
Duit ?
Tak perlu kongsikan barang berharga kita kerana kita boleh berkongsi...
- Ilmu
- Info
- Tip / Petua
- Berita
- Motivasi & kata-kata semangat
- Dan sebagainya...
Setiap perkongsian tersebut yang pasti haruslah dapat memberi sesuatu yang bermanfaat kepada mereka.Jika boleh ianya dapat selesaikan masalah dengan cepat.
Satu lagi setiap perkongsian yang kita lakukan kita kongsikan secara PERCUMA sahaja.
===8 Sistem marketing Jay Conrad Levinson===
Sistem itu adalah:
1) Kempen marketing mesti mudah untuk pelanggan baca.
2) Ia memberi motivasi dan harapan baru kepada pelanggan.
3) Ia memberi maklumat yang pelanggan mahu.
4) Maklumat itu jelas dan tidak melalut (Atau panjang berjela-jela).
5) Jujur -- Beritahu apa yang kita ada sahaja.
6) Mudah dan simpel.
7) Spesifik. Elakkan mesej yang terlalu umum.
8) Believe-able. Mampu buat pelanggan untuk percaya kurang 10 saat, selepas lihat kempen marketing.

:


ShoutMix chat widget

My Followers