Madu Herba As Syifa Health

Produk Makanan Sunnah Terbaik dari As-Syifa Health

QASEH GOLD dan lain-lain Produk Terbaik dari Ana Edar Marketing

How to get CUSTOMER
10 Cara Capai Gol Pelanggan
Apabila gol sudah jelas dan angka sasaran sudah ada, maka langkah seterusnya adalah memikirkan strategi.
Terdapat 15 cara untuk dapatkan pelanggan. Ia terbahagi kepada 3 fasa bisnes:
Fasa Bisnes #1 – Belum Ada Pelanggan Langsung
Cara 1 – Keyakinan Sosial
Membina keyakinan sosial. Wujudkan akaun laman sosial seperti Facebook. Kemudian kongsikan maklumat yang berkait rapat dengan bisnes.
Cara 2 – Kumpul Data Pelanggan
Mulakan dari peringkat awal. Ambil data prospek seperti nama, alamat, e-mel, nombor telefon dan sebagainya. Data-data ini boleh berikan keuntungan besar untuk jangka masa panjang.
Cara 3 – Introductory Discount
“Pertama kali rugi, kali kedua buat duit berkali-kali.” Kita tawarkan diskaun yang kecil risikonya di mata pelanggan. Jika produk kita RM50, maka kita berikan diskaun RM5 sahaja.
Hadkan jumlah tawaran ini supaya kita boleh kawal kerugian jangka masa pendek, untuk memperoleh keuntungan jangka masa panjang.
Cara 4 – Dagang Maklumat
Dalam setiap bisnes, pasti ada maklumat penting yang pelanggan suka untuk dapatkan secara percuma.
Sebagai contoh, jika kita menjual produk seperti tudung, soalan yang biasa bermain dalam fikiran pelanggan adalah, “Apakah trend design tudung yang dipakai oleh artis-artis Malaysia?”
Kita boleh berikan maklumat ini secara percuma kepada pelanggan. Jika maklumat itu bagus, pelanggan lebih mudah yakin dan percaya untuk berurusan dengan kita.
Cara 5 – Kumpul Koleksi Testimonial
Susah-susah dapatkan testimonial dahulu, senang-senang kemudian hari. Testimonial dikenali sebagai rujukan sosial. Secara psikologinya, pelanggan suka beli apabila mereka tahu ada orang lain sudah membeli produk kita.
Fasa Bisnes #2 – Sudah Ada Pelanggan
Cara 6 – Konti Pelanggan
Konti pelanggan adalah ruangan di mana setiap pembeli diberikan akses untuk menghubungi pemilik bisnes. Contoh akses adalah forum khas, nombor telefon, e-mel atau alamat pejabat.
Cara 7 – Kejutan Premium
Letakkan satu tarikh khas untuk berikan kejutan kepada pelanggan sedia ada.
Sebagai contoh, kita hantarkan surat kepada pelanggan. Dalam surat itu, kita berikan barang-barang kecil yang berimpak besar. Contohnya, bookmark (penanda buku), button badges dan sebagainya.
Cara 8 – Kertas Penambahbaikan
Untuk sentiasa mewujudkan suasana bisnes yang maju, inovatif dan berdaya saing, kita boleh gunakan pelanggan sedia ada sebagai individu untuk memberikan cadangan penambahbaikan.
Kita boleh hubungi pelanggan sedia ada, dan pasang telinga untuk mendengar setiap idea-idea serta cadangan daripada mereka.
Idea-idea ini boleh diolah dalam produk sedia ada, supaya ia menjadi lebih bagus.
Fasa Bisnes #3 – Sudah Ada Puak Pelanggan
Cara 9 – Program CGC (Customer-Get-Customer)
Cara ini dapat jimatkan kos iklan dan pemasaran. Kita berikan insentif seperti wang tunai, apabila pelanggan sedia ada memperkenalkan pelanggan baru.
Insentif ini dapat memberikan motivasi kepada pelanggan sedia ada. Dari sini juga kita dapat kenal pasti pelanggan-pelanggan yang sesuai menjadi agen atau rakan niaga.
Cara 10 – Servis Senyuman
Dalam apa jua bisnes, menjemput rezeki itu boleh dilakukan dengan aktiviti bersedekah. Satu daripada cara yang berkesan adalah menghadiahkan senyuman.
Setiap senyuman itu menandakan kita seorang yang pemurah di mata pelanggan. Lagi banyak kita sedekahkan senyuman, lagi banyak Allah tingkatkan rezeki perniagaan.
###################
Sharing dari Syim
Thursday, April 23, 2015
|
Ana Edar RANIA Achievement,
RAKAN DROPSHIP,
RAKAN NIAGA,
RANIA,
TIPS
|
- AIR
- ANA EDAR
- Ana Edar RANIA Achievement
- ANTIOKSIDAN
- Batuk
- BB TREATMENT CREAM
- BEDAK KOMPEK
- BERPANTANG
- BERSALIN
- Cerita dan Tauladan
- DOA
- DrHerba pH-3 Panty Liner
- DUTA QASEH GOLD (Ustaz Haslin Baharim)
- FAMILY SET QASEH
- Feminine V-Therapy (FVT)
- GARAM MASAKAN QASEH
- HABBATUS SAUDA'
- HEALING CRISIS (Kesan Penyembuhan)
- HERBA
- I-GE ANA CERDAS
- IBEAUTY
- IKLAN QASEH GOLD
- IMP
- Info Santai
- KANAK-KANAK
- KEHAMILAN
- Keputihan
- KOLESTEROL
- KURMA
- Lain-lain Produk Ana Edar
- LIPSTIK
- Madu Mint (Pudina)
- Madu Quad
- Madu Quad 180g
- Madu Quad 500g
- Madu Quad 900g
- Madu Smart (untuk pelajar)
- MAKANAN SUNNAH
- MINYAK ZAITUN (OLIVE OIL)
- New Product
- PELAJAR
- Pembersih intim wanita
- PENYAKIT
- PENYUSUAN SUSU IBU
- POMACE (MINYAK ZAITUN)
- PPW Classic pH3.8
- QASEH GOLD ADINDA
- QASEH GOLD JUNIOR
- QASEH GOLD KEKANDA
- Qaseh Gold Premier
- QASEH PREMIER
- RAKAN DROPSHIP
- RAKAN NIAGA
- Ramadhan 2015
- RANIA
- RINDU CAFE
- RINDU QOQO STEVIA
- SABUN EKSOTIKA WAJAH
- SERAT
- Serum DH-7
- SET KEHAMILAN QASEH
- Set Terapi Keputihan
- Sharing is caring
- SOLE
- SUSU KAMBING
- TESTIMONI QASEH ADINDA & SOLE
- TESTIMONI QASEH KEKANDA & SOLE
- TESTIMONI QASEH PREMIER
- TIPS
- TONIK RAMBUT
- TREATMENT GEL
- V intimate spray
- WARGA 40-AN KE ATAS
- WARGA EMAS
: